Afbeelding
Foto: Erika Dekker-de Groot

Dikke voldoende voor dienstverlening balie gemeente

Algemeen Castricum

CASTRICUM - Meten is weten èn verbeteren. Daarom startte de gemeente Castricum twee maanden geleden bij de balie een online-klanttevredenheidsonderzoek. Bent u de afgelopen weken bij de balie geweest? Dan hebt u een enquête in uw mailbox gekregen. Na de eerste weken van de onderzoeksperiode is er een hoge respons te zien en is er een hoge waardering voor het contact met de baliemedewerker en voor het algemene beeld van de balie.

Veel inwoners nemen de moeite het korte onderzoek in te vullen. De respons in gemeente Castricum is hoog: 39.2% (landelijke gemiddelde 25%). De baliemedewerkers krijgen ook een hoge score voor hun dienstverlening: 8,9.

Dienstverlening continu verbeteren
Burgemeester Mans: “Het is al een lange tijd een wens van de gemeenteraad om meer te meten. Daarom ben ik blij dat dit klanttevredenheidsonderzoek is gestart. De doelstelling was dat we een goede dienstverlener willen zijn. Daar komen we natuurlijk maar op één manier achter: door dit gegeven te meten. Door wat we meten om te zetten in acties, kunnen we onze dienstverlening continu verbeteren. We zijn er trots op dat de eerste uitkomsten zo positief zijn. Die laten zien dat inwoners zeer tevreden zijn over de dienstverlening aan de balie.” De gemeente Castricum gaat in de toekomst meer onderdelen van de dienstverlening aan een klanttevredenheidsonderzoek onderwerpen.

Resultaten zichtbaar voor u
In de ontvangstruimte van het gemeentehuis wordt er op een scherm een actueel overzicht getoond met:

• de score voor de balie; het algemene beeld zoals afspraak maken, ontvangstruimte en contact.

• de score voor het contact met de baliemedewerker; de vriendelijkheid, deskundigheid, meedenken en snelheid.

Deze scores worden continu bijgewerkt. Met de tips en tops gaat de gemeente waar het kan, meteen aan de slag. Baliemedewerkerster Suzanne Pruiksma: “Wat ik mooi vind om te zien is dat we met deze enquête een hoge score hebben. Dat geeft toch wel een boost in je werk! Aan de balie proberen we de dienstverlening hoog te houden en dan is dit een mooie bevestiging dat we op de goede weg zitten.”

Ketting, gemaakt met 3D printer.
PrutsHubmiddag: workshop 3D ontwerpen 23 apr, 13:15
Vlnr: Elise Chivan, Beau de Nijs, Jans van der Maat en Aimee Dekker.
Het regent medailles bij wedstrijd DOS-GTH! 22 apr, 09:27
Deelnemers aan de Ronde van Noord-Holland hebben een mooi bedrag bij elkaar gefietst t.b.v. de Nederlandse Hartstichting.
4.000 Fietsers trotseerden noordenwind tijdens Ronde van Noord-Holland 21 apr, 15:00
Bezoekerscentrum De Hoep feestelijk geopend door Ben Tap (burgemeester van Castricum), Sjakel van Wesemael (directeur Natuur en Beleving PWN) en alle aanwezigen.
Bezoekerscentrum De Hoep weer open voor publiek 20 apr, 18:25
Een eerdere editie van de culturele speeddates.
Culturele Speeddates terug van weggeweest 19 apr, 12:05
Secondo Movimento.
Primavera bij Atelier Bakkum 18 apr, 11:50
Hike in the Forest.
Hike in the Forest bij De Oude Keuken 17 apr, 15:47
De prijsuitreiking.
Onderlinge turnwedstrijden DOS groot succes! 16 apr, 14:36
De politie in Castricum heeft zondagnacht een 36-jarige man aangehouden.
36-jarige man aangehouden voor rijden onder invloed 15 apr, 16:34
'tHuis Lioba.
(Verkoop?? foto niet perse) Wat komt er op je af wanneer je partner ziek wordt? Kom naar de themabijeenkomst op 25 april 15 apr, 12:20
De cast traint volop.
Grote hit in de maak: JPTeens on Stage verbindt en verrast! 14 apr, 11:03
Afbeelding
Alzheimer Trefpunt Castricum 13 apr, 13:57